Vilkår og betingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Ekspedering av ordrer
Leveranse
Vanligvis vil varene sendes fra oss 1-2 virkedager etter at ordren er mottatt. Vårt lager oppdateres etterhvert som produktene selges, men dersom det likevel er tomt for en vare vil vi kontakte kunden pr. telefon eller mail.
Frakt
HANDLER DU FOR OVER 1 000.- SPANDERER VI FRAKTEN. DETTE GJELDER BREVPOST OG FOR PAKKER UNDER 2 KG.
ØNSKER DU AT PAKKEN DIN SKAL VÆRE FORSIKRET OG SPORBAR BØR DU VELGE PAKKE.
Fraktpriser:
Du har to alternativer for frakt:
Enkelte produkter må sendes som MyPack uavhengig av vekt pga størrelse. Det vil da være informert om dette på produktsiden.
Leveringstid er selvfølgelig avhenging av at Posten gjør jobben sin, men pakken burde være hos deg innen 2-3 virkedager når det er brevpost. Alle bestillinger gjort etter klokken 12:00 fredager, vil bli sendt mandag førstkommende. Vi tar forbehold om at det kan av og til bli en eller to dager med forsinkelser under salgsperiodene, og når det er stor vareinnkomst ved begynnelsen av sesongene.
2. MY PACK
Pakken blir sendt som My Pack, en tjeneste levert av Tollpost. Den er da forsikret og med sporingsnummer, så hvis pakken blir borte har Tollpost ansvar for å kompensere deg verdien av pakken din. Kravet fremmes da til Tollpost. Prisen på My Pack er avhengig av vekt og avstand.
NB! Varer som av en eller annen grunn ikke blir hentet ut, debiterer vi en avgift på 249.- Dette tilsvarer de kostnaden det er for å sende ut pakken og å få den i retur.
3. HENTE SELV
Du kan hente varen i butikken vår på Snåsa.
Du velger da “Hent i butikk” i handlekurven. Du får en e-post av oss når pakken er klar til henting. Dette er gratis.
Norske Naturopplevelser tar forbehold om at en vare kan være utsolgt selv om varen ikke har opptadert seg som utsolgt i databasen.
Betaling
Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.
Personopplysninger
Norske Naturopplevelser AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til
deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne
register.
Kortinformasjon
Når du handler hos oss blir betalingen behandlet av Nets, som er en sikker
elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til
kortselskapenes regelverk.
Rutiner for retur av varer
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi
Norske Naturopplevelser AS skriftlig melding (e-post, telefaks eller brev) om at du vil påberope deg mangelen.
Norske Naturopplevelser AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov
om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover.
Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt
angrerettsskjema (denne ligger som vedlegg i mail fra oss), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler
returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettsskjemaet.
Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. epost, CD
eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med (butikknavn)
informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av
forbrukerkjøpsloven.
Garanti
(Opplysning om garanti på varene. Garantien gir kunden rettigheter som går ut over retten til
reklamasjon som kunden automatisk har krav på i henhold til forbrukerloven)
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven
For mer tips og råd kan man benytte seg av linkene nedenfor:
www.forbrukerombudet.no
www.forbrukerportalen.no
www.lovdata.no